انعقاد قرارداد آموزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و جهاددانشگاهی استان

قرارداد آموزشی طرح سرباز ماهر فی ما بین اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و جهاددانشگاهی استان منعقد شد.
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۷ کد : ۱۵۵۵۹ آموزشی
انعقاد قرارداد آموزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و جهاددانشگاهی استان

به‌گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، قرارداد آموزشی " طرح سرباز ماهر"  فیما بین  اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و جهاددانشگاهی استان 7 بهمن ماه به امضاء روسای مربوطه رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان در کمیته استانی اجرای طرح سرباز مهارت،  از برگزاری طرح سرباز ماهر در همدان با انعقاد این قرارداد خبرداد و گفت: در طرح سرباز ماهر 550 نفر از سربازان نظام وظیفه مهارت‌های زندگی و شغلی را می‌آموزند.

اکبر اسدی با بیان اینکه خواستگاه جهاد دانشگاهی دانشگاه است اما با بدنه جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که مأموریت آن ایجاد پلی بین دانشگاه و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در بحث اشتغال و مهارت های زندگی سوابق درخشان و تجارب خوب و ارزنده ای دارد، تصریح کرد: قطعا در طرح سرباز ماهر از اساتید مجرب و با تجربه‌ای استفاده خواهد شد.

اسدی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می تواند موجب افزایش آگاهی و ارتقاء سطح مهارتهای سربازان عزیز شود و نتایج و اثرگذاری مثبت اجرای طرح سرباز ماهر در زندگی آینده این افراد نمایان خواهد شد.

 رئیس جهاد دانشگاهی همدان با تأکید براینکه جوانان موتور محرکه جامعه هستند، ادامه داد: توانمند کردن سربازان عزیز در نیرو های مسلح می‌تواند سرعت حرکت و رشد آینده جامعه افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در طرح سرباز ماهر دوسرفصل مهارت های زندگی و مهارت های اشتغال و کارآفرینی به ارائه می‌شود، تأکید کرد: در این طرح 32 ساعت آموزش مهارت های زندگی و 48 ساعت مهارت های اشتغال و کارآفرینی به سربازان ارائه می‌شود و در پایان دوره بعد از برگزاری آزمون، گواهینامه مهارت صادر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: طرح سرباز ماهر از ابتدای سال 98  در استان همدان به مرحله اجرا درآمده است.

محسن جهانشیر اظهارکرد:  2 تفاهم نامه در این راستا منعقد شده است به‌طوریکه یک تفاهم نامه با ستاد مشترک نیروهای مسلح و یک تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد، افزود: در این طرح باید سختگیرانه و با دقت بیشتری کار شود چرا که این افراد مهارت‌های خود را در آینده به کودکان و افراد مختلف آموزش خواهند داد بنابراین باید دراین زمینه دقت بیشتری شود.

خاطر نشان می گردد، در پایان این جلسه قرارداد طرح سرباز ماهر بین جهاد دانشگاهی استان  و سازمان ورزش و جوانان استان همدان به امضا رسید.


نظر شما :