به مناسبت روز گرامیداشت مادر شهدا انجام گرفت:

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی همدان با خانواده شهید غفاری

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۰ کد : ۲۷۴۶۲ فرهنگی
دیدار رئیس جهاد دانشگاهی همدان با خانواده شهید غفاری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، به مناسبت فرارسیدن سالروز گرامیداشت مادر شهدا، رئیس جهاد دانشگاهی به همراه معاونانش و اعضای خبرگزاری ایکنا و ایسنا با خانواده شهید محمد غفاری دیدار کردند.

علی کلانتر نیا رئیس جهاد دانشگاهی استان در این دیدار با بیان اینکه رحمتی بالاتر از شهادت نیست که خداوند آن را نصیب شهدا کرده است افزود: امیدواریم خداوند نیز رحمت خود را نصیب ما کند تا بتوانیم رهرو راه ایشان باشیم.

کلانترنیا با تاکید بر اینکه شهید قلب تاریخ است افزود: قلب در بدن انسان وظیفه تزریق جریان خون به تمام نقاط را دارد، شهید نیز همچون یک قلب در هر زمانی که جامعه دچار رخوت و سستی شود خونی در رگ های جامعه جاری میکند که دوباره آن را به مسیر اصلی اش باز میگرداند.

وی با بیان اینکه هیچ مرگی بالاتر از شهادت نیست ادامه داد: وجود شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و...هر یک به فراخور زمان جامعه را از سستی و رخوت نجات داده اند.

کلانترنیا گفت: شهادت مرگی است که خود فرد آن را انتخاب میکند، امام حسین(ع ) کشته شد چرا که برای قیام کردن شهادت را خودش انتخاب کرده بود؛ شهادت مرگ انتخابی است که همواره مورد نظر اولیا و انبیا بوده، هر کس چنین راهی را انتخاب کند قطعا خداوند نگاه ویژه ای به ایشان داشته است، امیدواریم که ما هم از این راه منحرف نشویم.

مادر شهید غفاری نیز در ادامه این دیدار گفت: از 5 سالگی محمد را در کلاس حفظ قرآن ثبت نام کردم، از همان بچگی به من اصرار میکرد که برای اقامه نماز به مسجد امام حسن برویم، از همان کودکی زمینه های انس با مسجد و اهل بیت را در ایشان میدیدم، پس از مدتی وارد بسیج شد،ایشان در همان دوران کودکی تاثیر به سزایی در هم سن و سال های خودش می‌گذاشت و همواره آنها را به هیئت دعوت میکرد.

وی ادامه داد: محمد همزمان هم در رشته دندانپزشکی و هم در آزمون دانشگاه افسری سپاه قبول شده بود، ایشان آرزو داشت روزی در این آزمون پذیرفته شود و به قول خودش لباس سبز امام زمان را بر تن کند، همینطور شد و محمد در بین هزار نفر رتبه اول در دانشگاه افسریه را کسب کرد .

مادر شهید غفاری در ادامه به برخی ویژگی های شهید اشاره کردوگفت: ایشان بسیار به بیت المال حساس بود، نه کینه ای بود و نه اهل خشونت، نماز اول وقتش هیچ گاه ترک نمیشد، به شهدا علاقه زیادی داشت و در مجموع بسیار به خودسازی اش توجه میکرد.

به گزارش ایکنا،این شهید معزز پس از پیمودن  مقاطع تحصیلی و با وجود قبولی در رشته دندانپزشکی با تأسی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، لباس پاسداری از نظام اسلامی را برتن کرد و سرانجام در 27 سالگی، در 13 شهریور ماه سال 1390 در منطقه سردشت در درگیری مستقیم با گروهک تروریستی پژاک به جمع شهدا پیوست. پیکر مطهر این شهید معزز هم اکنون در گلزار شهدای همدان و در جوار دیگر شهدای هشت سال دفاع مقدس به خاک سپرده شده است.


( ۱ )

نظر شما :