برگزاری وبینار کرسی های تعاون و کارآفرینی در جهاد دانشگاهی همدان
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، در این وبینار که 3 اسفند برگزار شد، محمد جواد وثاق به عنوان مدرس حضور داشت و اظهار کرد: هدفگذاری، تصمیمگیری تعیین مسیر شغلی و تفکر استراتژیک از مهارت های مهم برای یک مدیر موفق است.
وی افزود: برای یک مدیر موفق پانزده مهارت ارتباطی تعریف شده که برای موفقیت به آن نیازمند است.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: حل مسئله، مذاکره، انتقادپذیری، انعطاف پذیری، واقع نگری و مشورت پذیری از جمله مهارت های ارتباطی برای مدیران موفق است که برای رسیدن به اهداف مدیریتی و پیشرفت سازمان و کسب و کار خود باید به آنها توجه داشته باشد.
وثاق تصریح کرد: این مهارت های تنها مختص مدیران نیست و هرکس در هر جایگاه شغلی برای موفقیت و پیشرفت مسیر شغلی باید آن ها را مدنظر داشته باشد.
راهبر کافه کارآفرینی با بیان اینکه هر مهارت تنها با عمل، تمرین و تکرار نهادینه می شود، گفت: یک مدیر خوب براساس مهارت و توانایی های خود باید کارمندان و به طور کلی اعضای شرکت را به سوی اهداف موردنظر هدایت کند و چنین امری با الهام بخشی به کارمندان امکان پذیر خواهد بود.
وثاق یادآور شد: اگرچه مدیران در راستای فعالیت شان از الگوهای مدیریتی گوناگونی استفاده می کنند، اما هدف نهایی آنها یکسان است و بدون شک اغلب مدیران حوزه کسب و کار به صورت طبیعی دارای استعدادهای درخشان نیستند، بنابراین باید اقدام به یادگیری مهارت ها و تکنیک های مختلف کنند.
خاطر نشان می گردد، این وبینار آموزشی با هدف توسعه و ترویج آموزش تعاون و فرهنگ تعاونی در سطح دانشگاه ها، توسعه فرهنگ کسب و کار تعاونی در دانشگاه ها و ارتقاء و بهبود تعاونی های موجود در دانشگاه ها برگزار می شود.
طرح ملی ایجاد کرسی های تعاون و کارآفرینی با رویکرد برگزاری کارگاه ها، همایش ها و سمینارهای آموزشی در حوزه تعاون و کارآفرینی و ارایه مشاوره های تخصصی به دانشجویان به منظور کمک به آنان برای تشکیل شرکت های تعاونی کارآفرینانه دانشجویی و بسترسازی برای ایجاد شرکت های تعاونی دانش بنیان توسط ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۱ استان کشور و با هدایت و نظارت دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.
گفتنی است این وبینار در دو جلسه از طریق سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی همدان (امجد) به صورت رایگان برگزار شد که شرکت کنندگان در پایان به طرح پرسشهای خود پرداختند.
نظر شما :