نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

چتر حمایت کمیسیون فرهنگی بر سر جهاددانشگاهی باز خواهد بود/ تقدیر از برپایی نمایشگاه دستاوردهای این نهاد

۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۷ کد : ۴۰۱۷۲ کشوری
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقش آفرینی موثر نیازمند اعتبارات مناسب است، از حمایت کمیسیون فرهنگی از فعالیت های جهاددانشگاهی خبر داد.
چتر حمایت کمیسیون فرهنگی بر سر جهاددانشگاهی باز خواهد بود/ تقدیر از برپایی نمایشگاه دستاوردهای این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر غلامرضا منتظری در جلسه روز گذشته( 12 دی ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس و معاونان جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی که هفته گذشته در تهران برپا شد، به خوبی فعالیت های این نهاد انقلابی در حوزه های مختلف، به ویژه حوزه فرهنگی را به نمایش گذاشت که این موضوع جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: نقش آفرینی در هر حوزه ای مخصوصا حوزه فرهنگی نیازمند اعتبارات مناسب است. توجه بیشتر کمیسیون فرهنگی به اعتبارات جهاددانشگاهی مدنظر است و چتر حمایت این کمیسیون بر سر جهاددانشگاهی باز خواهد بود. مورد دیگر اینکه جهاددانشگاهی نمونه موفقی از پارک های فناوری در حوزه صنایع خلاق فرهنگی را در تهران راه اندازی کرده است که در صورت حمایت، این آمادگی را دارد که در استان ها نیز نمونه مشابه را ایجاد کند. افزودن عنوان پارک های صنایع خلاق فرهنگی به قانون جهش تولید دانش بنیان نیز پیشنهاد دیگر جهاددانشگاهی است که در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه صنایع خلاق فرهنگی، اظهار کرد: هدف از تاسیس جهاددانشگاهی در سال 1359 این بود که اثبات کند بچه های مسلمان و تولیدات انقلاب اسلامی می توانند با تلفیق ایمان، علم و عمل، فعالیت های شاخصی را به انجام برسانند و در شرایطی که به افراد دین دار اتهام زده می شد که با علم و فناوری رابطه ندارند، اثبات شد این افراد می توانند در مرز علم و فناوری حرکت کنند و به این صورت در همان سال ها جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف به ویژه بخش فرهنگی، ساختارگذاری خوبی را انجام داد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی، تاکید کرد: در این نمایشگاه جهاددانشگاهی نشان داد که کشور هیچ مشکلی در زمینه تولید فناوری های علمی و فرهنگی ندارد و لازم است دولت و مجلس با اقداماتی که در زمینه سیاست گذاری انجام می دهند، موجبات تحول اقتصاد کشور را فراهم کنند و شاهد الگوی موفقی برای اداره کشور باشیم.

دکتر طیبی در پاسخ به زهره سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران در خصوص ضرورت توسعه فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری با توجه به قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: پژوهشگاه رویان که ذیل جهاددانشگاهی در حال فعالیت است، در ردیف 10 موسسه برتر دنیا در زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی در زمینه درمان ناباروری است و جهاددانشگاهی آمادگی دارد در این زمینه و با هدف کمک به اجرای هرچه موفق تر قانون جوانی جمعیت، اثرگذار باشد. 

وی ادامه داد: سال گذشته طرحی در خصوص توسعه شبکه درمان ناباروری در کشور به مجلس ارائه شد ولی آنگونه که باید مورد عنایت نمایندگان محترم قرار نگرفت و امیدواریم در بودجه 1401 به موضوع ضرورت توسعه فعالیت های جهاددانشگاهی در زمینه درمان ناباروری توجهی ویژه شود.

بر اساس این گزارش، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و دکتر جمال رحیمیان، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی ارائه دادند.


نظر شما :