به مناسبت سالگرد تشکیل ایسپا انجام شد؛

تقدیر از پژوهشگران مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) – شعبه همدان

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۱ کد : ۵۶۷۸۵ ستادی
در نشست رئیس جهاددانشگاهی همدان با پرسشگران مرکز افکارسنجی ایران - شعبه همدان که به مناسبت سالگرد تشکیل این مرکز انجام گردید از فعالان حوزه ایسپا تقدیر شد.
تقدیر از پژوهشگران مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) – شعبه همدان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در نشست صمیمانه­ای که به مناسبت 22  امین سالگرد تشکیل مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد؛ از فعالان این مرکز تقدیر کرد.

علی کلانترنیا در این نشست تأثیرگذاری ایسپا را بیشتر از تصورات دانست و افزود؛ اصلی‌ترین هدف تاسیس ایسپا کمک به نظام تصمیم‌گیری در کشور و استان­ها می­باشد و تلاش می‌کند صدای مردم باشد.

وی افزود: این کار از طریق سنجش مستمر دید‌گاه‌های مردم در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... در قالب طرح­های ملی و کارفرمایی در استان انجام می‌شود؛ بر همین اساس انواع نظرسنجی را بسیار دقیق انجام می­دهد که ثمره­ی زحمت همه عزیزان است و روز به روز در جهت ارتقاء کیفیت کارهای تحقیقاتی گام برمی­دارند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان ایسپا را مرکزی تخصصی جهت نشان دادن واقعیت­های به شیوه کاملا علمی با پشتوانه دانشگاهی و بهره­گیری از تخصص اساتید دانشگاهی و دانشجویان علاقمند جهت اجرای طرح­های پژوهشی دانست که با داشتن سابقه­ی بیش از دو دهه بسیار درخشان ظاهر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری متعدد در سال­های متوالی با دستگاه­های اجرایی دولتی و خصوصی، در قالب طر­های کارفرمایی با ارائه راهکارهای کاربردی، از سوی مرکز ایسپا گام مهمی در جهت توسعه­ی استان باشد.

در ادامه دکتر محمد مبارکی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا  خود را یک ایسپایی معرفی کرد و گفت؛ وقتی ایسپا تأسیس شد، با آن­که تعداد نیروهای آن بسیار اندک بود اما هم­زمان در حوزه آموزشی و پژوهشی بسیار فعال بود و با گذشت زمان امروزه از مهم­ترین مراکز فعال در حوزه آموزشی و پژوهشی می­باشد.

مبارکی افزود، در انجام کارهای پژوهشی ایسپا، خود پرسشگران بسیار مهم هستند چون در پژوهش­های کمی، وقتی به مدل نهایی می­رسیم نیازمند پرسشگر هستیم و از آنجایی­که ما نیاز به داده­های واقعی داریم، در این زمینه، اخلاق علمی پرسشگر خیلی مهم است تا داده­های واقعی جمع­آوری گردد.

 وی در ادامه باور به پژوهش علمی، داشتن علاقه، داشتن صداقت، رعایت اخلاق علمی و کسب مهارت را پنج اصل و معیار مهم در امر پرسشگری دانست و وجود آنها را در پرسشگر ضروری خواند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان نیز یکی از نقاط قوت ایسپا ارتباط همیشگی آن با بدنه دانشگاه و دانشجویان است و اضافه کرد: ایسپا در طی این چند سال توانسته ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کند که در این زمینه نقش و تاثیر مدیر این مرکز بسیار زیاد است که همواره تاکید بر علمی بودن طرح­های نظرسنجی و پژوهشی دارند.

مدیر اجرایی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(­ایسپا) شعبه همدان با تبریک سالگرد ایسپا به یادآوری خاطرات سال تاسیس ایسپا در سال 1380 پرداخت و گفت، ما خاطرات بسیار زیادی از انجام طرح­ها داریم که شامل خاطرات تلخ و شیرین حین انجام عملیات پرسشگری می­باشد. ایسپایی بودن روحیه خاص خود را می­طلبد و قطعاً افرادی که وارد این مرکز می­ شوند باید علاقه­مند باشند و برخی از ویژگی­ های شخصیتی را داشته باشند.

 اعظم شکوری افزود، تجربیاتی که محققان و پرسشگران در ایسپا کسب می­کنند حتی در کلاس درس هم به آنان آموزش داده نمی­شود و تجربه عملی و میدانی، تجربه­ای فراتر و متفاوت­تر از کلاس درس است.

در ادامه مراسم، پرسشگران به بیان خاطرات خود از پرسشگری در طرح­ها پرداخته و اذعان داشتند، همکاری با ایسپا باعث شده تا از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شوند و دیگر از برخورد با افراد جامعه از هر قشری، خجالت نکشند. همچنین، توانایی آنان در حل مسئله افزایش یافته است.

در پایان نشست توسط رئیس جهاددانشگاهی همدان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از همه پرسشگرانی که در سال 1401 با مرکز ایسپای همدان همکاری داشتند قدردانی شد.


نظر شما :