به مناسبت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی؛

دیدار با جانباز شیمیایی دفاع مقدس

۱۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۰ کد : ۵۸۸۸۰ فرهنگی
سرپرست و معاونین جهاددانشگاهی همدان به مناسبت گرامیداشت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی با جانباز شیمیایی ۳۰ درصد دوران دفاع مقدس دیدار کردند.
دیدار با جانباز شیمیایی دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، یکی از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس از سال های آغاز جنگ و زمانی که تنها ۱۶ سال داشته، می گوید: با همان سن و سال کم سه ماه به عنوان نیروی بسیجی به منطقه چنگوله(روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهران در استان ایلام) اعزام شدم و آنجا خدمت کردم و پس از بازگشت از منطقه، در سن ۱۷ سالگی به عنوان سرباز وارد سپاه پاسداران شدم.

به گفته حمیدرضا علم‌طلب، با توجه به اینکه سن آغاز سربازی ۱۸ سال بوده و او در سن ۱۷ سالگی سربازی خود را شروع کرده، به عنوان یک داوطلب معرفی شده و ۱۸ مهرماه سال ۶۷ به پادگان دزفول اعزام شده است.

او ادامه می دهد: پس از ۲۰ روز از پادگان به جزیره مینو در خرمشهر که روبروی جزیره "ام الرصاص" عراق قرار داشت اعزام شدیم و در آنجا به عنوان نیروی اطلاعات عملیات، اطلاعات زمان منورها و خمپاره های عراقی ها را گزارش می دادیم. یادم هست یک ساعت مچی کاسیو داشتم که ضدآب بود؛ بین آن جمع فقط من ساعت داشتم. گاهی داخل کانال می افتاد و از زیر گل و لای پیدایش کرده و ساعت دقیق منورها را با کمک آن گزارش می دادم.

علم‌طلب تصریح می کند: سه ماه آنجا بودیم و دو روز قبل از انجام عملیات کربلای ۴ برگشتیم تا نیروهای عمل کننده وارد شوند. یادم هست دو روز هم در آبادان در یک بیمارستان چند طبقه ماندیم که همانجا من مجروح شدم و به مرخصی رفتم.

او به یکی از دوستان شهیدش که در عملیات کربلای ۴ با دستان بسته به شهادت رسیده است، اشاره می کند و می گوید: در این عملیات دوستان زیادی داشتم که شهید شدند "مسعود شادکام" هم یکی از آنها بود

او در عملیات کربلای ۵ دچار موج گرفتگی می شود و پس از آن به قسمت تبلیغات سپاه ناحیه همدان رفته تا ادامه دوران سربازی خود را آنجا بگذراند اما باز هم دلش طاقت نمی آورد و از آنجا به قسمت تبلیغات لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان رفته و از آنجا وارد سپاه سوم می شود و ادامه دوران سربازی خود را آنجا می گذراند.

علم‌طلب تصریح می کند: در سپاه سوم مسئول تدارکات و تبلیغات بودم، دو سه روز پس از بمباران شیمیایی حلبچه به منطقه رفتیم، با اینکه به طور مستقیم تحت تأثیر عوامل شیمیایی قرار نگرفته بودم اما عوارض این حمله شیمیایی روی ریه و چشم هایم اثر گذاشت.

در ادامه دیدار مهدی میرزاپور سرپرست جهاددانشگاهی استان گفت:  در سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی یاد و خاطره ایثارگری های شما عزیزان را در دوران پر افتخار دفاع مقدس گرامی میداریم و به مقام والای جانبازی شما ادای احترام می کنیم. شما جانبازان گرامی یادآور ایمان عمیق، فداکاری بی دریغ و وفاداری به آرمانهای اسلامی هستید.

شایان ذکر است؛ در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس از رشادت های این جانباز بزرگوار تقدیر شد.


( ۱ )

نظر شما :