رییس جهاددانشگاهی مطرح کرد:

جهاددانشگاهی نهاد ارتباط دهنده بین دانشگاه و جامعه است/ اهمیت سیاسی بودن دانشجویان

۱۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۳ کد : ۶۳۲۱۰ کشوری
دکتر مسلمی نائینی در برنامه «بدون توقف» از جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد ارتباط دهنده بین دانشگاه و جامعه نام برد و از اهمیت سیاسی بودن دانشجویان سخن گفت.
جهاددانشگاهی نهاد ارتباط دهنده بین دانشگاه و جامعه است/ اهمیت سیاسی بودن دانشجویان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در قسمت‌های سوم و چهارم برنامه «بدون توقف» که با موضوع بررسی وضعیت علم و فناوری، دانشگاه و مسائل پیرامون آن از شبکه سه سیما پخش‌شد با اشاره به اهمیت سیاسی بودن دانشجویان، از جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد ارتباط دهنده بین دانشگاه و جامعه نام برد.

دکتر مسلمی نائینی در این برنامه در پاسخ به سؤالی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی یک نهادیست که می‌خواهد ارتباط بین دانشگاه و جامعه ایجاد کند و سعی دارد علم نافع تولید کند که مناسب و موردنیاز جامعه باشد و نیاز جامعه را به نخبگان و اساتید انتقال دهد تا با یکدیگر بتوانند نیازها را برطرف کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که جهاددانشگاهی چه کمکی می‌تواند به یک دانشجو داشته باشد؟ گفت: کمک‌های مختلفی مثل وجود صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی تا کمک‌هایی که برای اجرای پروژه‌ها انجام می‌شود، ازجمله فعالیت‌های این نهاد است. 

رییس جهاددانشگاهی در پاسخ به این سؤال که در چهار سال گذشته داریم می‌بینیم که تشکل‌های دانشجویی تضعیف‌شده است این از کجا نشاءت می‌گیرد از مدیران دانشگاه است که به دانشجوها اجازه تشکیل تشکل‌ها را نمی‌دهد یا خود دانشجویان رغبت نمی‌کنند؟ عنوان کرد: بنده دلم می‌خواهد این جوانان، دانشجویان چه دختر و چه پسر و حتی دانش آموزان مدارس روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنند.

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه ممکن است تحلیلی این گروه انجام می‌دهند خلاف واقع باشد  از دست‌هایی که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که جوان و دانشگاه‌های مارا غیرسیاسی کند انتقاد کرد.

وی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری  در این زمینه گفت: دانشجو باید سیاسی باشد وقتی دانشجو سیاسی باشد دنبال کسب علم هم می‌رود البته سیاسی باشد نه سیاسی بازی!

رییس جهاددانشگاهی در پاسخ به این سؤال که به چه علت در دانشگاه‌ها جذب سیاسی داریم؟ عنوان کرد: این موضوع صد در صد نیست، شاید موردهایی باشد، ولی هنوز با طور کامل نیست. حتی جذب‌های مرکزی تابه‌حال نتوانستن به‌طور کامل جلوی این را بگیرند که گروه‌ها نیایند.

وی پیرامون موضوع اخراج اساتید دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر قرار باشد کسی اخراج شود باید هیئت انتظامی بررسی کند که این کار یک و یا دو روز نیست . در جلسه بررسی می‌شود به متهم حق دفاع می‌دهند و بعد مجدداً موردبررسی قرار می‌گیرد که شاید نهایتاً جواب دهد و این فرایند 2 تا 3 ماه حتی بیشتر زمان می‌برد. 

دکتر مسلمی نائینی در رابطه با معیارهای اخراج اساتید دانشگاه‌های مطرح نیز گفت: این‌طور نیست که رئیس دانشگاه به میل خودش اخراج کند، این‌ها باید به هیئت انتظامی واگذار شود. همچنین در بحث علمی هم اگر استادی سه سال مرتباً رکود علمی داشته باشند اخراج می‌شود.

گفتنی است، برنامه ترکیبی چالشی «بدون توقف» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ از شبکه سه سیما با پرداختن به موضوعات متنوع و مختلف و  بررسی شبهات و معضلات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی پخش خواهد شد.
شما می‌توانید قسمت سوم و چهارم این برنامه را اینجا و اینجا مشاهده کنید.


نظر شما :