در روز جانباز برگزار شد؛

دیدار قائم مقام جهاددانشگاهی با جانباز ۷۰ درصد استان همدان

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۵ کد : ۶۸۶۴۲ فرهنگی
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، مدیر کل امور واحدها، پژوهشکده‌ها، سازمان‌ها و مراکز جهاددانشگاهی، مدیرکل دفتر امور مجلس جهاددانشگاهی، ریاست و معاونین جهاددانشگاهی استان همدان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل عباس و روز جانباز با خانواده جانباز محمد حسین توکلی دیدار کردند.
دیدار قائم مقام جهاددانشگاهی با جانباز ۷۰ درصد استان همدان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه بنده خود را جانباز نمیدانم، گفت:  در حال حاضر خیلی از جانبازان در آسایشگاه قطع نخاع هستند و با سختی و مشقت نزدیک به ۴۰ سال زندگی می کنند.

حسین توکلی اظهار کرد: سال ۵۷ که انقلاب شد به همراه برادرم در انقلاب فعالیت داشتیم و به ارتش ۲۰ میلیونی پیوستیم و شروع به آموزش نظامی کردیم.

وی افزود: وقتی جنگ شد علاقه‌مند به حضور در جبهه بودم و با وجود اینکه ۱۶ ساله بودم آمادگی کافی برای حضور در جبهه داشتم.

توکلی خاطرنشان کرد: ۶۰ ماه در جبهه ماندم و هر بار در عملیات مجروح می شدم اما از در بیمارستان فرار میکردم و به جبهه برمی گشتم اما در آخرین مرحله در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ به درجه جانبازی قطع نخاعی نائل شدم.

این جانباز جنگ تحمیلی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸ سال از جانبازی می‌گذرد و هر سال در سالروز جانبازی خود جشن می گیرم.

وی تصریح کرد: عهدنامه امضا کرده بودیم که تا پای جان در جبهه بمانیم به همین دلیل بعد از جانبازی دوباره به جبهه رفتم.

توکلی با بیان اینکه شهادت لیاقت می خواهد و هرکسی لایق شهادت نیست، تأکید کرد: راضی هستم چون خودمان خواستیم حاضر بودیم جان خود را بدهیم تا امام نفس بکشد اما شهادت نصیب بنده نشد.

وی افزود: جانبازی خیلی سخت است چراکه هر لحظه شیطان در کمین است امیدوارم بعد از جانبازی بتوانیم این رسالت را به پایان برسانیم و امام و مردم از ما راضی باشند.


( ۱ )

نظر شما :