توسط جهاددانشگاهی همدان انجام شد؛

تجلیل از همسر شهید علی زمانی

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۸ کد : ۶۹۴۸۰ فرهنگی
همسر شهید علی زمانی از شهدای دوران انقلاب اسلامی همدان صبح امروز در جهاددانشگاهی همدان حضور یافت و رئیس جهاددانشگاهی استان از ایشان تجلیل کرد.
تجلیل از همسر شهید علی زمانی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، محبوبه پاشایی وحدت همسر شهید علی زمانی، از شهدای دوران انقلاب اسلامی همدان، صبح امروز در جهاددانشگاهی همدان حضور یافت و رئیس جهاددانشگاهی استان از ایشان تجلیل کرد.

پاشایی وحدت ضمن بیان خاطراتی از همسر شهیدش، اظهار کرد: عمر زندگی مشترک من و شهید علی زمانی ۱۱ سال بود که حاصل آن دو دختر بود. علی کشاورز بود و در روستای قینرجه رزن زندگی می‌کردیم و البته من هنوز هم در همین روستا ساکن هستم.

همسر شهید افزود، علی متولد ۲۴ آذر ماه سال ۱۳۲۸ بود، ما سال ۱۳۵۴ ازدواج کردیم، او راهش را انتخاب کرده بود و در تظاهرات شرکت می‌کرد، با امام خمینی(ره) آشنا شده بود و در تظاهرات‌ها به عشق امام شرکت می‌کرد، پدرش ملای روستا بود و از این طریق با فعالیت‌های انقلابی و انقلابیون آشنا شده بود.

پاشایی وحدت ادامه داد، متوجه نشدم چطور به شهادت رسید در روستای بابانظر در شهرستان رزن هنگام شرکت در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی مجروح شده بود، فقط به ما خبر دادند در بیمارستان بستری است به دیدنش رفتم، این آخرین دیدار بود همانجا در بیمارستان به شهادت رسید. تاریخ شهادتش ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۷ است. در گلزار شهدای روستای خودمان (قینرجه) به خاک سپرده شد. علی ۲۹ ساله بود که به شهادت رسید.

در پایان این دیدار مهدی میرزاپور رئیس جهاددانشگاهی استان از زحمات این همسر شهید تجلیل کرد.


( ۱ )

نظر شما :