انتخابات؛ مهم‌ترین راه اظهار نظر مردم در افعال حکومت

۱۱ تیر ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۶ کد : ۷۳۱۲۴ ستادی
رئیس جهاد دانشگاهی همدان گفت: مشارکت مردم در انتخابات باعث می‌شود که پایه جمهوریت نظام مستحکم‌تر شود و از این طریق یکی از راه‌های مدنی که مردم نظرات خود را نسبت به افعال حکومت بیان می‌کنند انتخابات است.
انتخابات؛ مهم‌ترین راه اظهار نظر مردم در افعال حکومت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، مهدی میرزاپور، رئیس جهاد دانشگاهی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه فاکتورهای انتخاب اصلح در شرایط کنونی ما با دوره‌های مختلف متفاوت است، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت شهید رئیسی و فعالیت‌های اثربخشی که در طول سه سال گذشته رقم زدند انتظارات از رئیس جمهور فراتر رفته و استاندارد جدیدی برای رئیس جمهور تعریف شده است به عبارتی سطح توقع جدیدی از رئیس جمهور جدید در ذهن مردم شکل گرفته که در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و عملکردی سطح بالاتری نسبت به دوره‌های قبلی انتظار داریم.

وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه دو اصل جمهوریت و اسلامیت بنا شده که یکی از منصه‌های ظهور جمهوریت، انتخابات است بنابراین مشارکت مردم در انتخابات باعث می‌شود که پایه جمهوریت نظام مستحکم‌تر شود و از این طریق یکی از راه‌های مدنی که مردم نظرات خود را نسبت به افعال حکومت بیان می‌کنند انتخابات است.

میرزاپور با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود، افزود: به ویژه پس از شهادت شهید خدمت، شهید رئیسی، قرار هست سکان هدایت اجرایی کشور را به دست کسی بسپاریم که چهار سال تحت تأثیر رفتار، گفتار و سیاست‌های این شخص خواهیم بود بنابراین چهار سال درگیر فضای فکری و فضای تصمیمات شخص رئیس جمهور هستیم بنابراین شرکت مردم در انتخابات و انتخاب فردی شایسته بسیار مؤثر است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان گفت: پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و حضور پرشکوه و میلیونی که در شهرهای مختلف برای تشییع ایشان و همراهانشان برگزار شد مهر تأییدی بر عملکرد و صداقت، حسن نیت و خدمت‌گزاری او بود و این کار با حضور گسترده مردم در انتخابات و انتخاب فردی شایسته تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات، مهر تائیدی بر رضایت آنها از عملکرد رئیس جمهور شهید و مهر تائیدی بر نظام جمهوری اسلامی نیز خواهد بود.

میرزاپور با بیان اینکه مجموعه دانشگاه‌ها به عنوان پیشرانان تغییرات و تحولات در کشور هستند، افزود: همانگونه که امام راحل فرمودند دانشگاه مبدأ تحولات است، نگاه به دانشگاه نگاه مرجعیتی هست و جهت گیری دانشگاه‌ها در سیاست‌گذاری‌های کلان و بر روند جامعه مؤثر خواهد بود.

با توجه به این نقش مرجعیتی دانشگاه ها، می‌طلبد که همکاران هیئت علمی و اساتید دانشگاه از فرصت پیش آمده استفاده کنند و مردم را به حضور در پای صندوق های رأی دعوت کنند و بتوانند به فرد اصلح رای دهند.

انتهای پیام


نظر شما :