جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

بایسته‌های جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۸ کد : ۷۴۱۷۸ ستادی
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: جهاددانشگاهی از طریق ارتباط‌گیری با تولیدکنندگان و مهارت‌افزایی آنها بهترین نقش را در عملیاتی کردن شعار سال می‌تواند اجرا کند.
بایسته‌های جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، وحید پاشایی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با تبریک فرارسیدن سالروز جهاددانشگاهی گفت: این نهاد در حوزه‌های مختلفی گام برداشته و به همین دلیل می‌تواند در حوزه تولید و کمک گرفتن از تولیدگران و به راه انداختن مسئله مردمی در زمینه تولید مؤثر باشد به‌ویژه در حوزه‌های دانشگاهی با تبیین‌هایی که برای دانشجویان انجام می‌دهد و یا با مهارت‌افزایی‌هایی که برای دانشجویان خواهد داشت، جهاددانشگاهی این ظرفیت را دارد که شعار سال را حداقل در حوزه دانشگاهی محقق کند.

وی ادامه داد: تبیین فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه جهاددانشگاهی برای دانشجویان تأثیر بسزایی در امیدآفرینی، امید به اشتغال و فعالیت در فضای کشور و جلوگیری از مهاجرت خواهد داشت، اگر دانشجویان این فعالیت‌های دانش‌بنیان را ببینند و اساتید درگیر این فعالیت‌های فناورانه شوند می‌توانند ایمان و اعتماد را در جوانان تقویت و موجب جلوگیری از فرار مغزها شوند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نهاد با قدمتی که دارد به‌خوبی توانسته است فرهنگ جهاد را در فضای دانشگاهی اجرایی کند. جهاددانشگاهی در مرزهای دانش حرکت کرده و همواره تلاش داشته است نقاط ضعف دانشگاه‌ها نظیر ارتباط با صنعت و کاربردی کردن علوم را تحت پوشش خود قرار دهد که از این جهت نمره قابل قبولی را می‌توانیم به این نهاد انقلابی بدهیم. 

پاشایی ادامه داد: پیشنهادم برای ارتقای جایگاه جهاد در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی این است که ارتباط‌گیری با مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی به شکل رسمی در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف انجام شود؛ از جهتی نیز جهاددانشگاهی باید پویش همگانی را برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در بین دانشگاهیان راه‌اندازی کند. در واقع این نهاد با نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در بین اساتید و دانشجویان و یاوران علمی می‌تواند به ارتقای سطح علمی و قرآنی دانشگاهیان کمک جدی داشته باشد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به ارتباط و تعامل دستگاه‌های مختلف استان‌ با جهاددانشگاهی گفت: جهاد از این منظر هنوز به مرحله ایده‌آل دست نیافته است و از آنجایی که جهاد یک مجموعه خودگردان است بیشتر باید به فکر درآمدزایی برای تأمین هزینه‌های مجموعه خود باشد و این موضوع باعث شده است که تعامل جهاددانشگاهی با دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان براساس یک فرمت مشخصی انجام نشود و کار این ارتباط با فراز و نشیب همراه باشد. باید از منظر درآمدزایی و هزینه‌کرد جهاددانشگاهی یک تصمیم بالادستی کلی گرفته شود حتی اگر نیاز به حمایت وجود دارد از طریق نهادهای بالادستی حمایت صورت بگیرد تا جهاددانشگاهی بتواند با فراغ بال بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی بپردازد.

انتهای پیام


نظر شما :