جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی در اصلاح الگوی آموزش قرآن نقش‌آفرینی کند

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۴ کد : ۷۴۱۸۱ ستادی
جهاددانشگاهی در اصلاح الگوی آموزش قرآن نقش‌آفرینی کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، قاسم جهان‌آرا، مسئول مؤسسه ندای ترنم ملکوت همدان با بیان اینکه جهاددانشگاهی از جمله نهادهای تأثیرگذار در آموزش کلام الهی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است، گفت: با توجه به اینکه این نهاد به‌عنوان یک مجموعه پژوهشی و علمی شناخته شده است، بنابراین می‌تواند اقدامی جهادی در راستای نحوه ورود و فعالیت دانشگاه‌ها در آموزه‌های قرآنی داشته باشد.

وی بیان کرد: این نهاد می‌تواند در رشته‌های کاربردی قرآن کریم از جمله تدبر در قرآن و آموزش مفاهیم قرآن در راستای به‌روز شدن اقدامات آموزشی قرآن گام بردارد. از جمله رسالت‌های این نهاد انقلابی این است که با صاحب‌نظران قرآن و افرادی که رشته تخصصی آنها قرآن و مفاهیم قرآنی است مرتبط شده و از نظرات تخصصی آنها در راستای تربیت مربیان قرآنی و اصلاح الگوی آموزش قرآن استفاده کنند.

این فعال قرآنی ادامه داد: متأسفانه می‌بینیم که فارغ‌التحصیلان و دانشجویان با وجود نخبه بودن اما در زمینه آموزه‌های قرآنی سواد کافی ندارند و اقدام مؤثری در سطح دانشگاه‌ها انجام نمی‌دهند. جهاددانشگاهی در این راستا از دو اهرم مهم و جدی بهره می‌گیرد که خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا هستند، این دو خبرگزاری با ظرفیت بالایی که دارند می‌توانند در زمینه ارتباط با اساتید، مؤثر باشند و از علوم اساتید در راستای اصلاح الگوی آموزش قرآن استفاده کنند.

وی گفت: آموزش قرآن باید عمومی شود و با توجه به اینکه جوامع دسترسی به رسانه دارند و مختص نخبگان نیست، می‌توان از ظرفیت رسانه در راستای اصلاح الگوی آموزشی قرآن بهره برد. متأسفانه یکی از نقاط ضعف ما در حوزه قرآن این است که حضور کم‌رنگی در فضای مجازی داریم. جهاددانشگاهی می‌تواند با تأکید بر حرفه‌ای‌گرایی رسانه‌ها، حضور فعالی در زمینه قرآن در فضای مجازی ایفا کند.

انتهای پیام


نظر شما :