رونمایی از دیوارنگاره المان شهدا در همدان

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۶ کد : ۳۴۱۲۲ پژوهشی
دیوارنگاره المان شهدا با عنوان "آبروی محله" شب گذشته با حضور شهردار همدان و مدیرکل بنیاد شهید، سرداران سپاه، امیران ارتش و همچنین رئیس و معاونین جهاددانشگاهی همدان پرده‌برداری شد.
رونمایی از دیوارنگاره المان شهدا در همدان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، شهردارهمدان در این آیین از برگزاری برنامه آبروی محله در تمامی محلات همدان تا دوسال آینده خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، پایگاه‌های بسیج محله، به اهالی محله اطلاع‌رسانی کرده و در نهایت برنامه در جلوی درب منزل شهید برگزار می‌شود.

عباس صوفی با بیان اینکه طراحی، ساخت و نصب این دیوارنگاره به مدت دوماه توسط مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاددانشگاهی استان همدان صورت گرفت، اظهارکرد: در صورتی‌که در یک کوچه چند خانواده شهید حضور داشته باشند برنامه به‌صورت مشترک اجرا می‌شود.

علی کلانترنیا رئیس جهاددانشگاهی همدان نیز در باره طرح گفت: این طرح که تلفیقی از فناوری بالای ساخت، بازنده سازی هنر – صنعت کاشی کاری و کتیبه سازی است، توسط مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال و سرامیک جهاد دانشگاهی همدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت روی دیوارهای مساجد بزرگ شهر در راستای انعکاس هویت بر نمای شهری انجام می شود.

سلیمی مسئول فنی این مرکز تکنیک های کاشی معرق، کاشی هفت رنگ، کتیبه های نقش برجسته و نقاشی زیر لعابی را روش و نوع تکنیک به کار رفته در تولید این اثر اعلام کرد و اظهار کرد، این آثار در ابعاد18  متری و 20 متری طراحی، ساخت و نصب می گردد.

همچنین سجاد رستمی مدیر کنترل کیفیت این مرکز اظهار کرد، در ساخت کاشی های سرامیکی این دیوارنگاره ها از انواع خاک های نسوز، گل های سفید و رنگی با ویژگی های استاندارد، لعاب ها و رنگدانه های دما بالا استفاده شده است.

ایشان در ادامه افزود، این کتیبه ها دارای استاندارد هایی چون مقاومت در برابر یخ زدگی نیز هستند.

در پایان این مراسم سردار مجیدی فرمانده سپاه استان همدان با بیان خاطراتی از شهدای حسینیه زینبیه و تقاضای ادامه این طرح در استان‌های دیگر از جمله خوزستان، از این اقدام شهرداری تمجید و تشکر کرد.


( ۱ )

نظر شما :